sâmbătă, 18 octombrie 2014

BEA GSCHWEND, ELISABETH OCHSENFELD, „duplex” Germania




Vineri, 17 0ctmbrie 2014, la Galeria Triade, expoziţia „VIS – (L)A – VIS”, semnată de Bea Gschwend şi Elisabeth Ochsenfeld (Germania) – al treilea eveniment din proiectul Diplomatic Art, ediţie pilot, Timişoara, septembrie-decembrie 2014, organizat de Uniunea Artiştilor Plastici, filiala Timişoara şi finanţat de Consiliul Local Timişoara, un proiect cu expoziţii ale artiştilor din ţările care au Consulate Onorifice şi Generale în Timişoara (detalii la http://ciprianchirileanu.blogspot.ro/2014/09/diplomatic-art-timisoara-2014-editie.html ). Despre conceptul acestui „duplex” România-Germania, al treilea şi ultimul, (pentru evenimentele anterioare, detalii la http://ciprianchirileanu.blogspot.ro/2014/09/michel-mazzoni-simona-nutiu-gradoux.html ; respectiv http://ciprianchirileanu.blogspot.ro/2014/10/diplomatic-art-duplex-bulgaria.html ; https://www.facebook.com/Diplomatic.Art ), Elisabeth Ochsenfeld declară: „Ne-a întâlnit în locul pe care amândouă ni-l alesesem ca trai: oraşul Heidelberg, apoi am ajuns să locuim în aceeaşi casă, VIS – A – VIS..., 12 ani, cunoscându-ne bine (...) Din 2009, Bea vine cu regularitate la Timişoara şi Gărâna. Aşa am luat hotărârea ca Bea, în lucrările ei, să facă referinţă la Timişoara, pe care a trăit-o în al ei fel de multe ori, iar eu să rămân la Heidelberg-ul meu în care trăiesc din anul 1986. Joaca acelui (L) în titlul expoziţiei noastre, are de-a face cu transmutările biografiilor noastre... Momentul plecării definitive într-o altă ţară, mai ales în perioada în care am emigrat eu, ţine de un vis, de o proiecţie asupra unui necunoscut (...) În ceea ce priveşte „visul” prietenei mele Bea, el ţine de fapt de aceeaşi formă de proiecţie, însă nepurtând acelaşi dramatism (...)” – selecţie din pliantul expoziţiei. Expoziţia a fost prezentată de Robert Şerban, şi completată de microrecitalul de jazz susţinut de Mirela Iacob şi Teodor Pop.


Ciprian Chirileanu, Alina Baciu, Robert Şerban, 
Elisabeth Ochsenfeld, Bea Gschwend (foto Renée Renard)





Bea Gschwend 










Elisabeth Ochsenfeld












 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu